dijous, 10 de desembre del 2009

Que es mullin! Uns... i altres.

La premsa ha informat que l'agrupació local de Convergència Democràtica de Catalunya ha recuperat la branca juvenil, la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC).
La premsa ha fet saber que Roger Espí, nou cap de la JNC a Badalona, s'ha presentat garantint molta il·lusió i moltes ganes de treballar
La premsa ha explicat que l'actes de presentació va comptar amb la presència del president de la JNC, Gerard Figueres, que va lliurar als refundadors locals "el cap i el cor" de la JNC: els estatuts i l'estelada.
La premsa, a més a més, ha deixat constància que el nou col·lectiu va ser apadrinat en la presentació, per l'actual president de CDC, Martí Sánchez (que va pertànyer a la JNC durant tretze anys), i pel líder del grup municipal de CDC, Ferran Falcó.
La premsa no ens ha pogut dir, però, després d'aquesta escenificació amb foto inclosa "marcant estelada", quina és la posició de CDC-Badalona vers les properes consultes independentistes.
Estaria bé que tant CDC com la resta de partits polítics amb representació al consistori, expressessin amb claredat, en un ple, quins donen suport a les consultes i quins no.
Es tracta, simplement, de saber amb qui ens juguem les garrofes. Que es mullin! Uns... i altres.

7 comentaris:

Marga ha dit...

Ho subscric fins al punt i final. Aviam si hi ha garrofes...o no.

http://in.directe/miquel-estruch ha dit...

Jo tinc ganes de fotre'm un sac ple de garrofes i l'enveja que em fan aquelles poblacions que han tirat endavant la seva consulta em fa posar la cara verda.
Jo sóc dels que creuen que a Badalona s'ha de fer (Me'n moro de ganes!) però la iniciativa correspon a la societat civil. Els partits polítics s'hi han de mullar, és clar, però no podem caure en l'error de voler capitalitzar un protagonisme que no ens correspon.
Per fer la consulta a Badalona amb un mínim de garanties d'èxit (participació, és clar) es necessiten 2.200 voluntaris compromesos i uns 45.000 € de pressupost. Toca a uns 20 € per barba.
Penso que hauríem de posar-nos mans a l'obra a partir del proper dilluns si, com és d'esperar, la jornada del diumenge va com té que anar.
Ens veurem a Tiana, oi?

Des de Badalona,
Visca la República de Catalunya!

Miquel Estruch Traité

Marga ha dit...

Doncs ja sóc voluntària i poso els 20 €, encara que, per sort, no tinc barba ;-)
Salut!

Jaume Lleal i Munells ha dit...

Marga, jo també hi poso els 20€ que em toquen. La barba -jo sí que en tinc- m'agradaria conservar-la, però si cal, en podeu disposar.

ferran falco ha dit...

si a mi m'ho preguntes, amic jaume...ja saps què en penso oi? si hem de fer o no una consulta a Badalona...sí, necessitem una entitat o vàries, fortes i sòlides. potser aquesta entitat podria ser el club natació, que té precisament els socis que es necessiten per fer de voluntaris....caldria veure, més que els polítics, com es pronuncia l'òmnium, les associacions de veïns, els ateneus i entitats de l'àmbit de la cultura popular i tradicional. són aquestes les que en podrien ser el motor. els sobiranistes podem perdre el referèndum, però no hauríem de fer el ridícul. per això, més que als partits, cal preguntar a la societat civil.
el que no m'agrada de les consultes és la "gana" d'arrambar el que es pugui de segons quins partits. crec que això li juga a la contra. i parlo per tothom, però per alguns especialment. aquesta onada hauria de ser popular, cívica, civil. i si és així, serà imparable.

Jaume Lleal i Munells ha dit...

Ferran: en cap moment t'he preguntat que en penses personalment. Tampoc he demanat que els partits tirin endavant cap iniciativa. És la societat civil, evidentment, qui ha de tirar endavant l'organització de la consulta. Una, dues, tres entitats o les que calgui.
Jo només he demanat una cosa, saber quina posició adopten els partits amb representació a l'ajuntament. Què pensen -oficialment- els representants que jo mantinc amb els meus diners. Jo no vull saber què pensa en Jordi Serra, ni en Xavier García, ni en Ferran Falcó, ni en Carles Sagués ni en Mateu Chalmeta a nivell personal.
Vull que el PSOE de Catalunya, el PP de Catalunya, CiU, ICV-EUiA, i ERC, manifestin en un ple si donen suport o no a les consultes independentistes, com ha passat en altres pobles i ciutats. Res més que això. És ben senzill, oi Ferran? Perquè a nivell personal cadascú pot pensar el que vulgui, però a l'hora de votar... mana qui mana.

ferran falco ha dit...

jo no podria votar en contra d'una consulta si es plantegés el tema.